Treener Kaia Heinleht

Läbi laste ja noorte tantsugruppide juhendamise jõudsin aeroobikani ning fitnessmaailma. Aastal 2009 sattusin ühele Pilatese koolitusele ja sealt hakkas arenema arusaam, et just see on ala, mis mind paelub, millega saan sügavuti minna ja läbi mille saan treenitavatele piisavalt kasulik olla.

Alustasin juhendamist spordiklubides, kus ka töötasin ise rühmatunde ja personaaltreeninguid tehes. Kui teadmised kasvasid otsustasin jääda ainult Pilatese Stuudiotesse tööle. Juhendasin Kaisa Marran Pilatese Stuudios 2014-2019 ja samal ajal ka Keila Teraapiakeskuses, kus jätkan ka praegu.

Pilatesest

Aastakümneid ei teatud Pilatesest Eestis midagi. Praegu ma tean, kui suurepärane treeningsüsteem on Pilates, õpetamaks kehatunnetust, iga liigutuse täpsust, kontrolli ja sujuvust. Jõukeskme tunnetus ehk kuidas saab liigutus alguse läbi keha pikenedes, vabastades, hingates. Kannatlikkus keha õpetamisel. Õppides tajuma oma füüsilisi võimeid, keha suutlikkust, et ei tekiks vigastusi. Samm sammult, liigutus liigutuse haaval jõudmaks tunnetuseni, mis panebki keha liikuma.

Praegu treenin tihti võimlejaid, iluuisutajaid ja tantsijaid, kellel on seljavalud ülesirutustest, alakeha liigesed ülekoormatud, ülakeha ja kõhulihased nõrgad; tennise -ja golfimängijaid, kelle kehakasutus on väga ühepoolne.

Kehadelt nõutakse maksimumsooritust, aga keha eest hoolitsemine ja lihastasakaalu hoidmine on poolik, mitteteadlik ja ebaregulaarne.

Siin on Pilates suurepärane abivahend, mida tuleb regulaarselt oma põhitreeningu kõrval teha. Pilatese-meetod võimaldab kasvatada üldist vormi, mida ei saa saavutada vaid ühe spordialaga tegelemisel. Joseph Pilates treenis vigastustest välja kuulsaid sportlasi, tantsijaid ja artiste.

Uskumatuna tunduvad lood võimekatest inimestest, kellele vigastusega koos ennustati karjääri lõppu, aga kes õige treeninguga said tagasi tippvormi, jõudes veelgi paremate sooritusteni.

Aastaid inimesi treenides olen aru saanud, et võimekust ei ole vaja ainult harrastus- või tippsporti tehes. Meie igapäevaelu vajab füüsilist jõudu, vastupidavust, liikuvust, koordinatsiooni ja üldist head tervist. Istuv eluviis, ületöötamine ja -söömine, stress vähendavad füüsilist võimekust ja elukvaliteeti, vähendavad elurõõmu ja hakkamasaamist elus.

Oma raamatu “Return to Life Through Contrology” avalõigus kirjutas Joseph Pilates : “Füüsiline tervis on õnneliku elu võti. Meie arusaam füüsilisest tervisest on kogu keha terviklik arendamine ja vormi säilitamine koos terve vaimuga, mis aitab meil loomulikult, lihtsalt ja rahuldustpakkuvalt teha oma igapäevatoimetusi spontaanse innu ja naudinguga.”

Oma karjääri jooksul kujundas Joseph Pilates välja enam kui  600 harjutust kõigi treeningseadmete jaoks, mida ta oli leiutanud. Tema juhtmõtteks oli , et hea tervise eesmärgil tuleb tegeleda tervikuga – keha, vaimu ja mõistusega. Pilatese seadmed on kujundatud kogu keha arendamiseks, kasutades erinevaid asendeid ja harjutuste valikuid algtasemest kuni meistriklassini. Seadmete vedrud, rihmad ja gravitatsioon esitavad lihasgruppidele mitmekülgse väljakutse, keskendudes eriti süvalihastele. Neid sisemisi lihaseid stimuleeritakse töötama nii, et saavutada optimaalne liikumise mehaanika ning säilitada korrektne asend ja hoiak.

Pilatese meetod ei ole pelgalt füüsilise tervise režiim mõtestamata harjutuste kogumina, See on terviklik lähenemisviis heaolule ning elukestvale enesearendamisele.

Olles juhendanud Pilatest ja näinud palju positiivseid muutusi inimeste kehades ja üldises tervises ning mõttemaailmas, on pannud mind uskuma selle meetodi mõjusse.

Ja muidugi minu isiklik kogemus kehaliselt ja vaimselt, mis on ilmselt kõige olulisem, et üldse siiralt ja südamest oma tööd teha, ei jäta sellesse uskumusse mingit kahtlust!