Pilatesest

Interneti avarustest leiab väga palju infot Pilatese ajaloo, selle süsteemi looja Joseph Pilatese kohta ja pilatese kasulikkuse kohta. Üks hea võimalus on tutvuda SELLE lingiga

Sellepärast jagan mina siin enda kogemust, mida olen saanud Pilatest ise treenides ja õpetades.

Alustasin tantsutrennides käimist 6 aastaselt. Tantsimine on emotsioonide väljendus keha kaudu ja selleks, et seda teha peab oma keha kõigepealt tundma, et läbi selle midagi väljendada. Sellel ajal ei teatud Pilatesest Eestis midagi. Praegu ma tean kui suurepärane treeningsüsteem on Pilates õpetamaks kehatunnetust. Iga liigutuse täpsust, kontrolli, sujuvust. Jõukeskme tunnetus ehk siis kuidas saab liigutus alguse, läbi keha, pikenedes, vabastades, hingates. Kannatlikkus keha õpetamisel. Õppides tajuma oma võimeid, keha suutlikkust, et ei tekiks vigastusi. Samm sammult, liigutus liigutuse haaval jõudmaks tunnetuseni, mis panebki keha liikuma tunnete väljendusega ja lugu rääkima.

Praegu treenin tihti võimlejaid, iluuisutajaid ja  tantsijaid, kellel on seljavalud ülesirutustest, alakeha liigesed ülekoormatud, ülakeha ja kõhulihased nõrgad. tennise -ja golfimängijaid kelle kehakasutus on väga ühepoolne. Kehadelt nõutakse maksimum sooritust aga keha eest hoolitsemine ja lihastasakaalu hoidmine on pigem poolik, mitteteadlik ja ebaregulaarne. Siin on Pilates suurepärane abivahend, mida võiks hoida oma põhitreeningu kõrval regulaarselt. Pilatese meetod võimaldab kasvatada üldist vormi, mida ei saa saavutada vaid ühe spordialaga tegelemisel. Joseph Pilates treenis vigastustest välja kuulsaid sportlasi, tantsijaid ja artiste. Uskumatuna tunduvad lood võimekatest inimestest, kellele vigastusega koos ennustati karjääri lõppu aga kes õige treeninguga said tagasi tippvormi ja tegid veel paremaid sooritusi.

Aastaid inimesi treenides olen näinud aga et võimekust ei ole vaja ainult harrastus- või tippsporti tehes. Meie igapäevaelu vajab füüsilist jõudu, vastupidavust, liikuvust, koordinatsiooni ja üldist head tervist. Istuv eluviis, ületöötamine ja -söömine, stress vähendavad füüsilist võimekust ja elukvaliteeti, vähendavad elurõõmu ja hakkamasaamist elus.

Oma raamatu “Return to Life Through Contrology” (“Tagasi ellu kontroloogia abiga”) avalõigus kirjutas Joseph Pilates : “Füüsiline tervis on õnneliku elu võti. Meie arusaam füüsilisest tervisest on kogu keha terviklik arendamine ja vormi säilitamine koos terve vaimuga, mis aitab meil loomulikult, lihtsalt ja rahuldustpakkuvalt teha oma igapäevatoimetusi spontaanse innu ja naudinguga.”

Oma karjääri jooksul kujundas Joseph Pilates välja enam kui  600 harjutust kõigi treeningseadmete jaoks, mis ta oli leiutanud. Tema juhtmõtteks oli , et hea tervise eesmärgil tuleb tegeleda tervikuga – keha, vaimu ja mõistusega. Pilatese seadmed on kujundatud kogu keha arendamiseks, kasutades erinevaid asendeid ja harjutuste valikuid algtasemest kuni meistriklassini. Seadmete vedrud, rihmad ja gravitatsioon esitavad lihasgruppidele mitmekülgse väljakutse, keskendudes eriti süvalihastele. Neid sisemisi lihaseid stimuleeritakse töötama, et saavutada optimaalne liikumise mehaanika ning säilitada korrektne asend ja hoiak.

Pilatese meetod ei ole pelgalt füüsilise tervise režiim mõtestamata harjutuste kogumiga, See on holistlik lähenemisviis heaolule ning elukestvale enesearendamisele.

Olles juhendanud Pilatest ja näinud palju positiivseid muutusi inimeste kehades ja üldises tervises ning mõttemaailmas on pannud mind uskuma selle meetodi mõjusse.

Ja muidugi minu isiklik kogemus kehaliselt ja vaimselt, mis on ilmselt kõige olulisem, et üldse siiralt ja südamest oma tööd teha, ei jäta sellesse uskumusse mingit kahtlust!